Defensie is toegetreden tot het NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence, een militair samenwerkingsverband van de NAVO. Het Nederlandse leger hoopt zo zijn kennis op het gebied van cyberdreigingen te verbeteren.
Het Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence (CCDCOE), dat is gevestigd in de Estse hoofdstad Tallinn, is in 2008 opgericht door een aantal lidstaten van de NAVO. Het instituut doet onderzoek naar diverse aspecten van elektronische oorlogsvoering en -dreiging, zoals gebruikte technieken maar ook beleids- en juridische zaken. Verder zouden de deelnemende landen onderling kennis uitwisselen over cyberwarfare en worden er oefeningen gehouden waarbij cyberaanvallen worden gesimuleerd.
Duitsland, Estland, Hongarije, Italië, Letland, Litouwen, Polen, Spanje, Slowakije en de Verenigde Staten zijn lid van de CCDCOE. Nederland is met zijn toetreding het elfde lid. Volgens kolonel Hans Folmer, commandant Task Force Cyber, past de toetreding binnen het ‘cyberprogramma’ van Defensie: “Onze mogelijkheden zijn nu eenmaal niet onbeperkt. Door aan te sluiten bij het NATO Cooperative Cyber Defence Centre of Excellence kunnen we niet alleen de krachten bundelen, maar ook onze kennispositie versterken (bron: Tweakers).
Over Topshelf Media
Topshelf Media ® zorgt voor het vergroten van de zichtbaarheid en omzet van en voorkeur voor organisaties, merken, diensten en/of producten. Dat doen wij door samen met onze klanten (online) marketingacties en campagnes te bedenken en/of door het ontwikkelen van de daaruit voortvloeiende digitale media.
Bij de digitale media die wij realiseren denk je aan robuuste en goed vindbare (mobiele) websites, webshops, webapplicaties en het beveiligingen van dataverkeer met beveiligingscertificaten. Denk ook aan het vormgeven en opzetten van Facebook Pages en E-mailnieuwsbrieven. Bovendien helpen wij onze klanten bij het opzetten en doorontwikkelen van hun Social Media accounts en het creëren van een positie binnen het Social Media landschap.
“Kennis brengt u van A naar B. Verbeelding brengt u overal. Wij laten onze ideeën graag tot de verbeelding spreken!”
Vul gerust het Bel-Mij-Terug-formulier in >> en wij bellen u op het door u gewenste moment terug.
Met multimediale groet,
Namens Topshelf Media
Martin Planken,
Chief Engagement Officer
Volg ons op Twitter >> @Topshelf_Media >>
Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Topshelf Media >>