Social networking is een gewoonte geworden. Zo blijkt uit een onderzoek (1.000 respondenten) van wetenschappers aan de Universiteit van Göteborg over het gebruik van Facebook door de Zweedse online bevolking en de blog Dutchcowboys. De onderzoekers merken op dat Facebook voor 85% van de respondenten een onderdeel uitmaakt van de dagelijkse routine.
Bijna de helft van de ondervraagden geeft toe het moeilijk te vinden om zonder het sociale netwerk de meest recente actualiteit te kunnen blijven volgen. Verder zegt 26% zich ongemakkelijk te voelen wanneer het onmogelijk is zich geregeld op het sociale netwerk aan te melden. “Facebook lijkt een onderbewuste gewoonte te worden,” merkt onderzoeksleider Leif Denti, psycholoog aan de Universiteit van Göteborg, op. “Een groot gedeelte van de respondenten blijkt elke keer in te loggen bij het sociale netwerk wanneer ze hun webbrowser starten. Voor sommigen kan die gewoonte zich mogelijk ontwikkelen tot een verslaving.”
Denti merkt op dat vrouwen in het algemeen meer actief zijn op Facebook dan mannen. “Gemiddeld besteden vrouwen 81 minuten per dag aan Facebook, terwijl dat bij mannen beperkt blijft tot 64 minuten. Ook blijkt dat respondenten met een lager inkomen en een lagere opleiding het vaakst gebruik maken van Facebook.”
Facebook statistieken van het onderzoek:

  1. De gemiddelde gebruiker brengt 75 minuten per dag door op Facebook
  2. De gemiddelde gebruiker logt 6,1 keer per dag in op Facebook
  3. 70% logt in iedere keer als ze hun computer of browser opstarten
  4. 26% voelt zich niet op z’n gemak als ze regelmatig in kunnen loggen
  5. Vrouwen brengen gemiddeld 81 minuten per dag door op Facebook
  6. Mannen brengen gemiddeld 64 minuten per dag door op Facebook
  7. Facebooken is vooral een gewoonte onder jonge gebruikers
  8. Oudere mensen gebruiken Facebook om meer mensen te leren kennen
  9. 67% van de jonge gebruikers gebruikt Facebook om de tijd te doden
  10. 38% geeft negatieve informatie in hun status updates
  11. Vrouwen schrijven meer over emoties en relaties
  12. Een derde van de mannen probeert anderen te provoceren op Facebook
  13. Een kwart van de respondenten schept op op Facebook

Bron: Dutchcowboys
Facebook Marketing: Facebook Pagina’s
Facebook biedt vele kansen om de interactie met je doelgroep aan te gaan. je kunt je Facebook Page  van een eigen lay-out voorzien waarmee je de mogelijkheid hebt om op een aantrekkelijke manier voor de dag te komen. Dat doe je door een coverfoto of omslagafbeelding te (laten) ontwerpen. Verder hebben bedrijven de beschikking over een eigen tijdlijn waar belangrijke mijlpalen vermeld kunnen worden. De nieuwe lay-out is 30 maart 2012 verplicht geworden. Toen is iedere pagina automatisch overgegaan op de nieuwe lay-out.
Belangrijkste wijzigingen
De belangrijkste wijzigingen die per 30 maart 2012 in zullen gaan:

  1. de plek en grootte van de profielfoto is gewijzigd
  2. je kunt nu een cover/omslag toevoegen aan de Pagina
  3. de locatie van de verschillende te kiezen opties in het menu is aangepast
  4. het standaard tabblad is niet meer in te stellen: iedere bezoeker komt standaard op de Timeline binnen
  5. het administratie paneel om het beheer uit te voeren en instellingen van de Pagina te wijzigen is aangepast

Hieronder zie je een voorbeeld van een Facebook Omslagafbeelding van Jon Karelse Hair & Style, van Topshelf Media, van Stichting Fotowedstrijd, de Nationale Planken Dag en Coca Cola.

Facebook Pagina: Timeline Jon Karelse Hair & Style
Facebook Pagina Timeline Topshelf Media

 

Facebook Pagina: Timeline Stichting Fotowedstrijd
Facebook Pagina: Timeline PlankenDag.nl



Meer engagement met Facebook Pagina’s

Via het aanmaken van Facebook Apps hebben bedrijven meer mogelijkheden om de interactie met de bezoekers van hun Facebook Pagina aan te gaan. Hieronder ziet u één van de voorbeelden die wij realiseren.

Hierboven zie je de App die voor Jon Karelse Hair & Style is aangemaakt


Over Topshelf Media

Topshelf Media ® zorgt voor het vergroten van de zichtbaarheid en omzet van en voorkeur voor organisaties, merken, diensten en/of producten. Dat doen wij door samen met onze klanten (online) marketingacties en campagnes te bedenken en/of door het ontwikkelen van de daaruit voortvloeiende digitale media.
Bij de digitale media die wij realiseren denk je aan robuuste en goed vindbare (mobiele) websites, webshops en webapplicaties. Denk ook aan het vormgeven en opzetten van Facebook Pages en E-mailnieuwsbrieven. Bovendien helpen wij onze klanten bij het opzetten en doorontwikkelen van hun Social Media accounts en het creëren van een positie binnen het Social Media landschap.
“Kennis brengt u van A naar B. Verbeelding brengt u overal. Wij laten onze ideeën graag tot de verbeelding spreken!”
Vul gerust het Bel-Mij-Terug-formulier in >> en wij bellen u op het door u gewenste moment terug.
Met multimediale groet,
Namens Topshelf Media
Martin Planken,
Chief Engagement Officer
Volg ons op Twitter >> @Topshelf_Media >>
Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Topshelf Media >>

Share This
× Hoe mogen we je helpen? Available from 08:30 to 17:00