Google Instant is een nieuwe zoekfunctie waarbij resultaten tijdens het typen worden weergegeven. Google verlegt voortdurend de grenzen van hun technologie en infrastructuur om u en ik sneller betere zoekresultaten te kunnen leveren.
Google’s belangrijkste technische inzicht is dat mensen langzaam typen, maar snel lezen. Vaak zit er 300 milliseconden tussen toetsaanslagen, maar kost het slechts 30 milliseconden (een tiende hiervan) om een ander gedeelte van de pagina te bekijken. U kunt dus tijdens het typen snel een resultatenpagina bekijken. U moet wel ingelogd zijn met uw Google account >>.
De belangrijkste wijziging is dat u de juiste inhoud sneller bereikt dan eerder het geval was. U hoeft niet de volledige zoekopdracht te typen en u hoeft zelfs niet op ‘Zoeken’ te klikken. Als u resultaten kunt bekijken tijdens het zoeken, kunt u een betere zoekterm formuleren doordat u meteen feedback krijgt. U kunt uw zoekopdracht nu meteen aanpassen totdat de resultaten precies overeenkomen met de informatie die u zoekt. In de toekomst zullen we ons misschien afvragen hoe we ooit op een andere manier hebben gezocht.
Voordelen
Snellere zoekacties: door uw zoekopdracht te voorspellen en resultaten weer te geven voordat u klaar bent met typen, bespaart Google Instant u twee tot vijf seconden per zoekopdracht.
Slimmere voorspellingen: zelfs wanneer u niet precies weet waarnaar u zoekt, helpen voorspellingen u bij het formuleren van uw zoektermen. De beste voorspelling wordt in grijze tekst weergegeven in het zoekvak. Zodra u ziet wat u nodig heeft, kunt u stoppen met typen.
Onmiddellijke resultaten: de zoekresultaten worden al weergegeven terwijl u nog bezig bent met typen. Eerder moest u een volledige zoekopdracht typen, op Enter drukken en hopen dat de juiste resultaten werden weergegeven. Nu worden resultaten meteen tijdens het typen weergegeven, zodat u bij elke stap weet waar u heen gaat.
Als u wilt weten hoe Topshelf Media Google voor u kan inzetten om meer succes te boeken met uw online business: neem dan gerust contact met ons op en schrijf je in voor onze nieuwsbrief >>
Met ondernemende groet,
Martin Planken
@Topshelf_Media