Facebook heeft onlangs tijdens de Facebook Marketing Conference aangekondigd dat de Timeline voor Facebook Pages eraan komt. Bij de persoonlijke Facebook pagina’s was dit al een tijdje mogelijk. Vanaf 30 maart 2012 krijgt elke Facebook pagina automatisch de nieuwe Timeline, of je ’t wil of niet. Zorg dus dat je d’r klaar voor bent en realiseer je design op tijd!
Nieuwe lay-out Facebook Pagina’s
De nieuwe lay-out van Facebook Pages biedt bedrijven de mogelijkheid om een aantrekkelijke visual te ontwerpen, genaamd een coverfoto of omslagafbeelding. Verder hebben bedrijven de beschikking over een eigen tijdlijn waar belangrijke mijlpalen vermeld kunnen worden. De nieuwe lay-out kan al worden toegepast en er kan tot 30 maart mee geëxperimenteerd worden. Daarna gaat iedere pagina automatisch over op de nieuwe lay-out.
Belangrijkste wijzigingen
De belangrijkste wijzigingen die per 30 maart 2012 in zullen gaan:

  1. de plek en grootte van de profielfoto is gewijzigd
  2. je kunt nu een cover/omslag toevoegen aan de Pagina
  3. de locatie van de verschillende te kiezen opties in het menu is aangepast
  4. het standaard tabblad is niet meer in te stellen: iedere bezoeker komt standaard op de Timeline binnen
  5. het administratie paneel om het beheer uit te voeren en instellingen van de Pagina te wijzigen is aangepast

Hieronder zie je een voorbeeld van een Facebook Omslagafbeelding van Jon Karelse Hair & Style, van Topshelf Media, van Stichting Fotowedstrijd, de Nationale Planken Dag en Coca Cola.

Facebook Pagina: Timeline Jon Karelse Hair & Style


Facebook Pagina Timeline Topshelf Media


 

Facebook Pagina: Timeline Stichting Fotowedstrijd


Facebook Pagina: Timeline PlankenDag.nl




Meer engagement met Facebook Pagina’s

Via het aanmaken van Facebook Apps hebben bedrijven meer mogelijkheden om de interactie met de bezoekers van hun Facebook Pagina aan te gaan. Hieronder ziet u één van de voorbeelden die wij realiseren.

Hierboven zie je de App die voor Jon Karelse Hair & Style is aangemaakt



Over Topshelf Media

Topshelf Media ® zorgt voor het vergroten van de zichtbaarheid en omzet van en voorkeur voor organisaties, merken, diensten en/of producten. Dat doen wij door samen met onze klanten (online) marketingacties en campagnes te bedenken en/of door het ontwikkelen van de daaruit voortvloeiende digitale media.
Bij de digitale media die wij realiseren denk je aan robuuste en goed vindbare (mobiele) websites, webshops en webapplicaties. Denk ook aan het vormgeven en opzetten van Facebook Pages en E-mailnieuwsbrieven. Bovendien helpen wij onze klanten bij het opzetten en doorontwikkelen van hun Social Media accounts en het creëren van een positie binnen het Social Media landschap.
“Kennis brengt u van A naar B. Verbeelding brengt u overal. Wij laten onze ideeën graag tot de verbeelding spreken!”
Vul gerust het Bel-Mij-Terug-formulier in >> en wij bellen u op het door u gewenste moment terug.
Met multimediale groet,
Namens Topshelf Media
Martin Planken,
eigenaar
Volg ons op Twitter >> @Topshelf_Media >>
Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Topshelf Media >>