L’Oréal Belgilux heeft Topshelf Media de opdracht gegeven om een webshop te realiseren met e-tickets voorzien van qr-codes voor het jaarlijkse landelijke L’Oréal Private Sales event in Brussel. De e-tickets kunnen bij de entree worden gescand met zowel smartphones als digitale scanners.
E-Ticket webshop met QR-codes
Via de website www.lorealsale.be kunnen bezoekers zich aanmelden voor de Sale waar producten tegen interessante prijzen worden aangeboden. De bestaande website die in 2015 werd opgeleverd werd volledig vernieuwd en kwam half november 2016 online.
Consumenten kunnen straks een ticket boeken voor het event, waarna het ticket in hun inbox terecht komt met daarop een unieke en persoonlijke qr-code. Bij de ingang van het event word de qr-code ter controle gescand. Het scannen geeft de mogelijkheid om vervalsing van tickets tegen te gaan en om op geautomatiseerde wijze inzichtelijk te maken welke consumenten er zijn ingecheckt, hoeveel consumenten er gedurende de dag zijn ingecheckt en welke consumenten niet zijn komen opdagen. Zo kan enerzijds een betere service achteraf worden gegeven en kan het no-show percentage worden vastgesteld.