Ja ja, het is zover: ik heb mijn tweede ambassadeurschap te pakken en wel van Jong Ondernemen. In 2011 ben ik ambassadeur geworden van de Dag van de Dialoog. Deze ideële, onafhankelijke stichting zonder winstoogmerk, is opgericht in 1990 op initiatief van ABN AMRO, VNO-NCW en MKB-Nederland in samenwerking met het Ministerie van Economische Zaken, de Kamer van Koophandel en de NOvAA.
Doelstelling stichting Jong Ondernemen
De Ministeries van Economische Zaken, Landbouw en Innovatie en Onderwijs, Cultuur en Wetenschap hebben het ontwikkelen van ondernemerschap via het onderwijs tot speerpunt gekozen. De programma’s van Jong Ondernemen zijn door de Ministeries als ‘good practices’ gewaardeerd.
‘Learning by doing’
Leerlingen en studenten ontwikkelen ondernemersvaardigheden door ‘learning by doing’. Naast een kleine kern van vaste medewerkers, bestaat de stichting uit vrijwilligers die de maatschappelijke doelstelling ondersteunen.

Martin Planken, Chief Engagement Officer van Topshelf Media, is Ambassadeur geworden van de stichting Jong Ondernemen Ambassadeur

Martin Planken, Chief Engagement Officer van Topshelf Media, is Ambassadeur geworden van de stichting Jong Ondernemen Ambassadeur


Studentenbegeleider van College Company “Beamit | The Working Factory”
In het studiejaar 2011-2012 begeleid ik College Company “Beamit | The Working Factory”. Daarvoor heb ik eveneens de site ontwikkelt. De site van Beamit kan met een content management zelf onderhouden worden. De site wordt op eigen snelle en veilige cloudservers gehost. Verder is een account voor de e-mailnieuwsbrief aangemaakt zodat geïnteresseerden zich voor de nieuwsbrief kunnen aanmelden.
College Company Beamit | The Working FactoryBeamit heeft een informatief bordspel ontwikkeld. Dit spel is met name gericht op kinderen uit groep 7 en 8 van de basisschool. Het doel van het spel is kinderen te laten inzien wat voor soort beroepen er zijn. Dat kan van alles zijn. Van dokter en tandarts tot webdesigner en architect.

De website van Beamit | The Working Factory

DOEL VAN HET SPEL
Het doel van het spel is om de keuze voor het middelbaar onderwijs makkelijker te maken. Al spelenderwijs komen kinderen in contact met mogelijke beroepen. Het spel is gericht op kinderen in groep 7 en 8 en kan ook prima met de ouders samen gespeeld worden. Zo kan de ouder er achter komen wat hun kind leuk vindt en in de toekomst hun kind stimuleren om de juiste opleidingskeuze te maken.
Beamit is een studentenbedrijf in het kader van Jong Ondernemen. Als je het nog niet wist: ik ben begeleider bij Stichting Jong Ondernemen.Voor het tweede opeenvolgende jaar begeleid ik een studentenbedrijf. Vorig schooljaar was dat aan Business School Notenboom in Hilversum. Dit schooljaar begeleid ik studentenbedrijf Beamit | The Working Factory. Een enthousiaste groep studenten die studeren aan het Grafisch Lyceum Utrecht. Op de foto hieronder staan de elf dames die het bedrijf vormen.
Ik heb ook een account aangemaakt voor hun e-nieuwsbrief. Daarmee gaan zij de aandeelhouders en overige betrokkenen op de hoogte houden. Geïnteresseerden kunnen zich via de website inschrijven voor de digitale nieuwsbrief.

Studentenbedrijf BEAMIT van het Grafisch Lyceum Utrecht met ‘elftal begeleider’ Martin Planken in het midden.

Jong Ondernemen en de overheid
De Ministeries van Economische Zaken en Onderwijs, Cultuur en Wetenschap hebben het ontwikkelen van ondernemerschap via het onderwijs tot speerpunt gekozen. De programma’s van Jong Ondernemen zijn door de Ministeries als ‘good practices’ gewaardeerd.
Wilt u weten wat Topshelf Media voor uw bedrijf kan betekenen? Denk aan het bouwen of herontwerpen van uw website, webshop of webapplicatie. Ook voor mooie digitale nieuwsbrieven (e-mailmarketing) en social media marketing bent u bij ons in goede handen. Vul gerust het Bel-Mij-Terug-formulier in >> en ik bel u z.s.m. terug.
Met multimediale groet,
Namens Topshelf Media
Martin Planken,
Chief Engagement Officer

Volg ons op Twitter >> @Topshelf_Media >>
Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Topshelf Media >>