Onze klanten beginnen sociale media steeds meer te ontdekken als een kanaal om hun producten en/of diensten onder de aandacht te brengen, naast hun bestaande marketingmix met e-mailnieuwsbrieven, advertenties in bladen en online marketing via Google AdWords en Facebook Ads.
Facebook heeft wereldwijd ruim 850 miljoen gebruikers waarvan 4 miljoen in Nederland. Naast directe verkoopmogelijkheden bieden sociala media de mogelijkheid voor klantretentie, awareness en productontwikkeling. Gezien het volume van dit platform leent deze zich bij uitstek om nieuwe klanten en sales te genereren. Sales is prima mogelijk via Facebook Fanpages, de zakelijke versie van het Facebook Profiel. De bedrijfspagina biedt eveneens goede mogelijkheden voor marketingactiviteiten, mits het onderdeel is van een groter geheel.
Één van de voorbeelden om meer klanten te werven via Facebook is het integreren van een webshop op Facebook. Sociale media gaan echt een grote rol spelen in de vindbaarheid van bedrijven. Met betrekking tot Google is Google Places hier een goed voorbeeld van. Met Facebook Pages heb je als bedrijf meer ruimte voor je eigen corporate identity, aangezien Facebook steeds meer ruimte laat qua lay-out en andere functionaliteiten.
Facebook Pages / Fanpage
Een fraai voorbeeld van een Fanpage is de Facebook Fanpage van Jon Karelse Hair & Style. Hun Fanpage wordt doorontwikkeld waarbij in de toekomst nieuwe producten, acties en e-mail marketing geïncorporeerd worden.
Met een Fanpage kun je klanten en prospects beter “engagen”. Wat betreft de conversie van Facebook Ads heeft het platform zich inmiddels bewezen, evenals Google.
Ook Twitter biedt mogelijkheden m.b.t. het onder de aandacht brengen van organisaties en activiteiten en, mits goed opgezet, sales. Een aardig voorbeeld van de kracht van Twitter is het vergroten van het bereik van een event, zoals Fotowedstrijd Utrecht: de short url [ goo.gl/LAVjM ] in de tweet die ik stuurde over de prijsuitreiking van afgelopen zaterdag (18 februari 2012) is inmiddels ruim 80 keer aangeklikt. Het bereik is groter aangezien het aantal volgers van het Twitter account ruim 300 is.
Als je meer wilt weten over hoe social media ingezet kan worden om jouw naamsbekendheid en omzet te vergroten en de voorkeur voor je merk, dienst en product te verhogen, maak dan een afspraak met Topshelf Media.
Wilt u weten wat Topshelf Media voor uw bedrijf kan betekenen? Denk aan het bouwen of herontwerpen van uw website, webshop, webapplicatie en digitale nieuwsbrieven (e-mailmarketing). Vul gerust het Bel-Mij-Terug-formulier in >> en ik bel u z.s.m. terug.
Met multimediale groet,
Namens Topshelf Media
Martin Planken,
eigenaar
Volg ons op Twitter >> @Topshelf_Media >>
Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Topshelf Media >>