Selecteer een pagina

V.l.n.r. op de foto: dr. Alex Klein, oprichter/directeur van ProfitAbilitu.eu en Martin Planken, BCom, organisator en oprichter/directeur van Topshelf Media

Strategisch Management was het onderwerp op 1 oktober 2019: de 3e avond van 18:00 tot 22:00 uur van de ‘Rabo miniMaster Groeiende Ondernemers’. De gastspreker/docent dr. Alex Klein verzorgde een zeer boeiende en bijzondere sessie. Dr. Alex Klein studeerde onder andere bedrijfskunde, communicatiekunde, verkoop management, hij behaalde een financiële MBA aan de University of Rochester in de Verenigde Staten, doorliep succesvol Europa’s hoogste opleiding strategische marketing en promoveerde op Business Universiteit Nyenrode op een integraal onderzoek over meer dan 10 verschillende bedrijfskundige vakgebieden.

Een mooie uitspraak van hem vond ik dat je beter een andere naam voor toegevoegde waarde kunt gebruiken, namelijk: “toegekende waarde”. De waarde moet worden toegekend door jouw klant. Pas dan is het toegevoegde waarde. Daar ben ik het mee eens. De klant moet het nut inzien van datgene wat jij aanbiedt of realiseert. Als de klant er waarde aan toekent, dan pas is het vanuit de klant gezien toegevoegde waarde.

Stel jezelf de vraag

Een mooie vraag van hem vond ik: “Doe je wat je moet doen om te bereiken wat je bereiken wilt?”

Dit klinkt logisch, maar hoe vaak vragen we onszelf af of datgene waar we nu mee bezig zijn, ons gaat brengen waar we heen willen?

In het verlengde daarvan resoneert onderstaande quote van Tom Bilyeu ook sterk bij mij:

“Don’t worry about what you have and what you are. Focus on who you want to become and the price you are willing to pay to get there.”

Die quote van Tom Bilyeu interpreteer ik mede op een manier dat het A) niet uitmaakt waar je staat qua carrière of level, B) dat het niet uitmaakt wie je bent of denkt te zijn, C) dat je je er vooral niks van moet aantrekken van wat een ander van je vindt en D) dat je diep bij jezelf te rade moet gaan over waar jij écht van in vuur en vlam komt te staan, wat je wilt bereiken en welke prijs je bereidt bent te betalen om dat te realiseren.

Veranderingen: cyber security

Een onderdeel van de avond betrof dat onze groep van 20 ondernemers werd opgedeeld in groepjes van 5 ondernemers. Vervolgens werd ons gevraagd om stil te staan bij de ontwikkelingen die er op ons als ondernemer afkomen. Mijn inbreng was onder andere dat cyber security steeds belangrijker wordt. Daar bleek iedereen het wel mee eens.

Zo ook laatst bij een door mij georganiseerd netwerkevenement waarbij ik aan de zaal met zo’n 40 ondernemers vroeg: “Wie is van mening dat hij de beveiliging van zijn website of webshop helemaal goed voor elkaar heeft?” Er was welgeteld één ondernemer die zijn hand op stak. Dat was ook nog eens een ondernemer die, net als Topshelf Media, websites, webshops en webapplicaties ontwikkelt.

Leuk om te vermelden is dat ik een systeem heb ontwikkelt waarmee ik de websites van mijn klanten kan monitoren op diverse parameters. Zodoende weet ik precies welke wijzigingen er hebben plaatsgevonden en wanneer. Desgewenst ontvangt de klant per e-mail een overzicht van de data. Alles wordt gelogd en is terug te vinden. Wel zo handig als mocht blijken dat er onverhoopt iets gebeurd is met de website: het lek is dan snel boven. Het systeem is zo gebouwd dat ook externe partijen er gebruik van kunnen maken. Dus ben jij een webdeveloper of grafisch ontwerper die daarnaast ook weleens een website bouwt en wil jij de cyber security van jouw klanten naar het volgende niveau tillen? Neem gerust eens contact op. Of ben je de eigenaar van een website en je wil dat deze goed in de gaten wordt gehouden: laat gerust even van je horen.

Onderwerpen

De onderwerpen die tijdens de sessie Strategisch Management besproken werden waren:

  • klantinzicht
  • leiderschap
  • personeel & cultuur
  • procesuitvoering
  • operationele resultaten
  • financiële resultaten

Over de Rabo Ondernemers Acaedemie

De Rabo Ondernemers Academie biedt praktijkgerichte opleidingen voor ambitieuze ondernemers die nooit zijn uitgeleerd. Je volgt de opleidingen samen met andere ondernemers. Zo bouw je tijdens het traject ook aan je netwerk.

Kenmerken:

– speciaal voor ondernemers
– direct toepasbare kennis
– onafhankelijke docenten
– netwerken met lokale ondernemers

Relevante thema’s voor ambitieuze ondernemers

Je wilt alles weten over actuele en relevante onderwerpen die aansluiten bij je situatie. Daarom biedt de Rabo Ondernemers Academie verschillende praktijkgerichte opleidingen voor mkb’ers en groeiende ondernemers.

Meer over dr. Alex Klein: http://profitabilities.eu/index.php/nl/

Meer over de Rabo Ondernemersacademie: https://www.rabobank.nl/bedrijven/ondernemen/mkb-ondernemers/ondernemersacademie/

Check ook mijn blog over de ‘Rabo miniMaster Groeiende Ondernemers’: https://topshelfmedia.nl/rabo-minimaster-programma-groeiende-ondernemers/

Bedankt voor je interesse. Als je iets wilt delen, tips of suggesties hebt met betrekking tot bovenstaande, laat 't mij weten!

Met ondernemende groeten,

Martin H.C. Planken, BCom
Marketing & Media Ondernemer

"Your hungry, driven and creative marketing partner."
"Knowledge brings you from A to B. Imagination brings you everywhere."

 

 

Zullen We Beginnen?

Laten We Samen Verder Aan Jouw Bedrijf Gaan Bouwen!

Share This
× Hoe kan ik je helpen? Available from 08:00 to 18:00