Selecteer een pagina

Weet jij nog sinds wanneer je ooit bij jouw huidige bank bent gaan bankieren? En waarom? Nou, ik weet nog goed dat ik vroeger een Zilvervlootrekening kreeg om te sparen. Of dat bij de Rabobank was weet ik niet meer, maar sinds jaar en dag bankier ik met grote tevredenheid bij deze bank.

Eerst bankierde ik alleen als particulier bij de Rabobank. Sinds 2007 ook zakelijk. Sinds 2003 mag ik de Rabobank zelfs als een grote sponsor verbonden zien aan mede door mij georganiseerde fotowedstrijden, zoals Fotowedstrijd IJsselstein. Eerder dit jaar verzorgde de Rabobank Utrechtse Waarden en omstreken verder nog een interactieve sessie tijdens één van de maandelijkse netwerkbijeenkomsten die ik organiseer, zie de website www.opencoffeeutrecht.com.

Rabo miniMaster Groeiende Ondernemers

Wat ik mooi vind aan de Rabobank is dat het een coöperatieve bank is, een maatschappelijke bank. Wat mij verder persoonlijk enorm in de bank aanspreekt is hun lokale en regionale betrokkenheid. De account managers en directie kennen hun klanten. Je komt ze bovendien regelmatig tegen in de regio.

Daarom was ik aangenaam verrast toen Cris Post, Directeur Bedrijven bij de Rabobank Utrechtse Waarden, mij recentelijk polste of ik eventueel interesse had om aan te sluiten bij de “Rabo miniMaster Groeiende Ondernemers”. Daar hoefde ik niet lang over na te denken. Vanaf september 2019 ga ik acht keer de schoolbanken in, om de twee weken, samen met 20 ondernemers uit de regio IJsselstein, Lopik, Montfoort, Oudewater en Schoonhoven.

Over het programma Rabo miniMaster Groeiende Ondernemers

De Rabo miniMaster Groeiende Ondernemers is specifiek samengesteld voor ondernemers met groeiambitie die hun kennis willen opfrissen, zich willen laten inspireren en het tijd vinden voor persoonlijke én zakelijke groei.

Samen met de Coöperatie Fabriek heeft de Rabobank een hoogwaardig miniMaster programma voor groeiende ondernemers ontwikkeld. Je spart met gelijken en doet nieuwe inzichten en inspiratie op. Wat je leert, kun je direct in de praktijk toepassen.

Content van de miniMaster

De komende maanden ga ik mij verder ontwikkelen binnen onderstaande vakgebieden.

  • Management voor Ondernemers
  • Zakelijke doelen bereiken met Social Media
  • Strategisch Management
  • Human Resources Management
  • Financieel Management
  • Marketing Management
  • Toekomstbestendig Ondernemen
  • Business Model Canvassing

Business Model Canvassing

Op het gebied van Social Media en Marketing Management heb ik al veel kennis en ervaring. Wat Business Model Canvassing betreft heb ik het boek Business Model Generatie al gelezen. Het model ben ik aan het toepassen op een business plan waarmee ik bezig ben.

Dit boek, geschreven door Alexander Osterwalder en Yves Pigneur, geeft min of meer antwoorden op de vragen hoe je oude, gedateerde business modellen kunt onderzoeken, ter discussie kunt stellen en kunt transformeren. En hoe je visionaire ideeën kunt omvormen tot ‘speelveld-veranderende businessmodellen’ die het establishment uitdagen – of verjongen als jezelf die gevestigde orde bent. Zeer de moeite waard vind ik. Je vindt het boek op de site van management boek (affiliate link).

Hieronder vind je het Business Model Canvas. Als je op de afbeelding klikt, opent er een grote weergave.

Magazine Rabobank Dichtbij

In de zomereditie van het Rabobank magazine Rabobank Dichtbij komt Dennis van Westing aan het woord, Accountmanager MKB bij Rabobank Utrechtse Waarden, zie onderstaande afbeelding (in het midden). “Onze lokale betrokkenheid is groot”, zegt Dennis. “Dat geldt voor datgene waarin wij voor de samenleving van betekenis willen zijn, maar wanneer ik voor mij en mijn collega’s spreek, zeker ook voor het nauwe contact dat wij hebben met onze relaties. Ik wéét van mijn klanten waar zij staan, wat ze doen. Op hun beurt weten zij hoe ze mij kunnen benaderen en hoe het mijn ambitie is om zoveel mogelijk aandacht aan mijn klanten en hun bedrijven geven. Een passende oplossing zoeken voor een klant, tot het uiterste gaan om onze toegevoegde waarde waar te maken – ik durf oprecht te stellen dat dát het is waar ik en mijn collega’s voor staan.”

In onderstaande brochure van de Rabo miniMaster Groeiende Ondernemers vind je desgewenst meer informatie over het programma.

Bedankt voor je interesse. Als je iets wilt delen, tips of suggesties hebt met betrekking tot bovenstaande, laat 't mij weten!

Met ondernemende groeten,

Martin H.C. Planken, BCom
Marketing & Media Ondernemer

"Your hungry, driven and creative marketing partner."
"Knowledge brings you from A to B. Imagination brings you everywhere."

 

 

Zullen We Beginnen?

Laten We Samen Verder Aan Jouw Bedrijf Gaan Bouwen!

Share This
× Hoe kan ik je helpen? Available from 08:00 to 18:00