De uitvoering van de matches die tijdens de Beursvloer Nieuwegein op 18 november 2010 zijn gesloten, is in volle gang. Op een Beursvloer worden maatschappelijke behoeften verhandeld: vraag en aanbod van vrijwilligerswerk in de meest brede zin. Bedrijven, lokale overheden, serviceclubs, maatschappelijke- en vrijwilligersorganisaties ontmoeten elkaar in een informele en dynamische sfeer. Doel van een Beursvloer is om matches tot stand te brengen. Vrijwilligers- of maatschappelijke organisaties vragen niet om geld maar om kennis, toegang tot netwerken, materiaal, faciliteiten en creativiteit. Of gewoon om handen om het één en ander voor elkaar te krijgen. Uiteraard stellen zij hier iets tegenover. Bedrijven hoeven hun financiële middelen niet aan te spreken, maar maken juist gebruik van andere mogelijkheden om iets voor hun directe samenleving te betekenen.

Deal Volksuniversiteit en Topshelf Media: realisatie e-mailnieuwsbrief


Deal Volksuniversiteit en Topshelf Media: realisatie e-mailnieuwsbrief

Deal Volksuniversiteit en Topshelf Media: realisatie e-mailnieuwsbrief


120 matches
Zo hebben twee medewerkers van Blömer meegeholpen met het kerstfeest – en diner bij de Dagsoos waarbij de Rabobank zorgde voor tachtig maaltijden voor de deelnemers, mantelzorgers en vrijwilligers. Binnen Zinnig heeft een mooi ontwerp gemaakt voor een kroonluchter in de speelhal van kindercentrum Skippy en de Volksuniversiteit heeft haar nieuwsbrieven voor het eerst digitaal gestuurd door de hulp van Topshelf Media. Dit is slechts een kleine greep uit de 120 matches die er in totaal zijn gemaakt tijdens de Beursvloer.
Matchen gaat door
Maar het matchen gaat ook na de Beursvloer door. Zo had Marja de Ruiter van de SWN nog een openstaande vraag voor

Cees van Suylekom van het Kleur-, geur- en smaakcentrum schenkt een bakfiets aan Stichting Welzijn Nieuwegein.


TijdVoorElkaar, een project om buurtbewoners met elkaar in contact te laten komen zodat zij elkaar leren kennen en elkaar kunnen helpen. Om dit project te promoten en bekend te maken organiseert Marja geregeld het bakkie in de buurt. Buurtbewoners worden uitgenodigd om samen koffie te drinken, informeel en op straat. Voor deze activiteit was zij nog op zoek naar een bakfiets. Cees van Suylekom van het Kleur-, geur- en smaakcentrum had nog een bakfiets staan en wilde die met alle plezier aan haar schenken. Hij vindt het zo’n mooi initiatief dat hij besloot om ook nog een cheque te overhandigen ter waarde van 500 euro (zie foto). De Ruiter: ‘Ik ben hier heel erg blij mee. Door deze bijdrage kunnen we straks een leuke eetactiviteit houden voor bewoners die wat meer sociale contacten goed kunnen gebruiken.’ Als tegenprestatie rijdt de bakfiets rond met het logo van het Kleur-, geur- en smaakcentrum. Daarnaast wordt Van Suylekom uitgenodigd bij het etentje met de buurtbewoners. ‘Dan kan ik hem met eigen ogen laten zien wat het project inhoudt. En dan kan hij ook een keer lekker aanschuiven zonder zélf te hoeven koken!’ aldus Marja de Ruiter.
In het najaar weer
Hanneke Weesie van Samen voor Nieuwegein, organisator van de Beursvloer: ‘Het is mooi om te zien dat er tijdens de Beursvloer nuttige contacten zijn gelegd, die ook na de Beursvloer nog uitmonden in een mooie match!’ Wegens het succes wordt de Beursvloer in het najaar van 2011 weer gehouden.
Meer informatie
Wilt u meer informatie over de Beursvloer of Maatschappelijk Betrokken Ondernemen? Kijk dan op www.samenvoornieuwegein.nl of neem contact op met Hanneke Weesie van Samen voor Nieuwegein via info@samenvoornieuwegein.nl of tel. 06 43 36 84 35.
Samen voor Nieuwegein wordt mede mogelijk gemaakt door de Rabobank, Ballast Nedam, SWN, Blömer accountants en adviseurs, PrintRun en de gemeente Nieuwegein.
Het originele bericht is te vinden op de website van de gemeente Nieuwegein >>