Tijdens de Beursvloer Nieuwegein 2010 die op 18 november 2010 plaatsvond, heeft heeft de stichting United Jeugd aangegeven dat zij sociale media willen inzetten om het bereik van het evenement te vergroten. Topshelf Media zal dit in samenwerking met bestuurslid Rick van Midde en vrijwilligster Stephanie Roosendaal gaan opzetten.
Martin Planken, eigenaar van Topshelf Media: “Door de aanwezigheid van organisaties op sociale platformen als Twitter, Facebook, Hyves en LinkedIn wordt de website van die organisaties beter gevonden door de diverse doelgroepen. Wij dragen graag ons steentje bij om de United Jeugd Cup steviger op de (inter)nationale kaart te zetten.”

Rick van Midde, bestuurslid Stichting United Jeugd (l) en Martin Planken, eigenaar Topshelf Media


Over stichting United Jeugd Cup
Sport en bewegen zijn belangrijk. Dat geldt voor individuen, maar ook voor de samenleving als geheel. Niet alleen in de strijd tegen zwaarlijvigheid, ook om mensen te stimuleren sociaal actievere burgers te worden. De stichting United Jeugd is in 2008 opgericht om jongeren in (en om) Nieuwegein door middel van sport en bewegen betrokken te houden bij de samenleving. Dit doel streven we na via verschillende sporen.
Topsport
De United Jeugd Cup is van dit spoor een voorbeeld. Bij dit jaarlijkse evenement strijden 12-jarigen van betaald voetbalorganisaties onderling om de prijzen. De UJC vindt ieder derde weekend van augustus plaats bij JSV Nieuwegein.
Breedtesport
Schoolvoetbal
Toen de Gemeente Nieuwegein aangaf het schoolvoetbal niet meer te zullen organiseren, heeft de stichting dit overgenomen. We vinden dit een ‘must’ voor kinderen van groepen 7 en 8.
Positief Coachen Nieuwegein
De Stichting United Jeugd is betrokken geweest bij het lanceren van Positief Coachen Nieuwegein. Tijdens dit project boden we alle sportverenigingen een gratis masterclass positief coachen aan. Meer dan 15 verenigingen maakten hier gebruik van.
Doelgroep
Door mee te doen aan New-G, krijgen 50 Nieuwegeinse jongeren ieder jaar de kans om te bewijzen dat ze meer in hun mars hebben dan ‘hangen’. Met behulp van rolmodel Michel Vorm krijgt deze groep een sport/leertraject aangeboden met als einddoel het spelen van de voetbalwedstrijd van je leven.
In december 2009 ontving New-G het ‘Meer dan voetbal label’. Dit label, in de vorm van een groene bal, wordt verleend aan initiatieven die de kracht van het voetbal inzetten voor een betere samenleving.
Stichting United Jeugd
Postbus 1091
3430 BB Nieuwegein
info@unitedjeugdcup.nl
Voor meer informatie kijkt u op www.unitedjeugdcup.nl of neemt u contact op met Martin Planken van Topshelf Media.