Social Crawlytics is een gratis tool waarmee kan worden geanalyseerd hoe vaak pagina’s van jouw website zijn gedeeld op sociale media. Handig om te bekijken welke blogs het meest populair zijn op social media.
Indexatie voorbereiden
Je kunt de tool zowel gebruiken voor websites waar je eigenaar van bent, als van websites van anderen. Zodra je bent aangemeld voor de dienst moet je eerst de URL invoeren die je wilt analyseren. Met een standaard (gratis) account heb je een gelimiteerd aantal resources. Het indexeren van een groot aantal pagina’s is een intensief proces, waar de tool natuurlijk een centje aan wil verdienen. Je hebt daarnaast nog de keuze om de diepte van de scan in te stellen. Hiermee heb je dus controle over het aantal credits dat nodig is.
Wat krijg je te zien?
Wanneer je de URL hebt ingevoerd krijg je binnen enkele seconden een statistisch overzicht te zien met alle pagina’s van de website die gedeeld zijn via Twitter, Facebook, LinkedIn, Google+, StumbleUpon en Delicious. Je kunt ook een specifieke pagina invoeren. Hieronder zie je een voorbeeld van de shares van een blogartikel:

Voorbeeld van Social Crawlytics voor een blogartikel


Conclusie
Leuke tool. Met name als online publisher erg interessant om van een groot aantal pagina’s te kunnen zien welke het meest gedeeld zijn via social media. Zowel vanuit het perspectief van redactie als bijvoorbeeld SEO. Ook kun je vrij gemakkelijk een vergelijkend warenonderzoek opzetten. De tool is eenvoudig in gebruik maar tegelijkertijd voelt het allemaal nog erg in ontwikkeling aan. Zo is er de sunburst grafiek die er onwijs gaaf uitziet maar compleet onleesbaar is. Bron: Marketingfacts
Over Topshelf Media
Topshelf Media ® zorgt voor het vergroten van de zichtbaarheid en omzet van en voorkeur voor organisaties, merken, diensten en/of producten. Dat doen wij door samen met onze klanten (online) marketingacties en campagnes te bedenken en/of door het ontwikkelen van de daaruit voortvloeiende digitale media.
Bij de digitale media die wij realiseren denk je aan robuuste en goed vindbare (mobiele) websites, webshops en webapplicaties. Denk ook aan het vormgeven en opzetten van Facebook Pages en E-mailnieuwsbrieven. Bovendien helpen wij onze klanten bij het opzetten en doorontwikkelen van hun Social Media accounts en het creëren van een positie binnen het Social Media landschap.
“Kennis brengt u van A naar B. Verbeelding brengt u overal. Wij laten onze ideeën graag tot de verbeelding spreken!”
Neem contact met ons op!
Vul gerust het Bel-Mij-Terug-formulier in >> en wij bellen u op het door u gewenste moment terug.
Met mobiele groet,
Topshelf Media
Martin Planken,
Chief Engagement Officer

Volg ons op Twitter >> @Topshelf_Media >>
Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Topshelf Media >>